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Preguntas frecuentes

  • (ESP) Que es el autoconsumo (CAT) Que es l’autoconsum
    "(ESP) El autoconsumo es aquel consumo de energía eléctrica renovable que es producida por el propio consumidor o usuario, en el mismo lugar donde se consume o bien aquel que se consume a una distancia máxima de 2 Km contando desde el punto de generación (placa fotovoltaica, molino de viento…) a la dirección de consumo. Su funcionamiento se regula a través del Real Decreto 244/2019." (CAT) L’autoconsum és aquell consum d’energia elèctrica renovable que és produïda pel propi consumidor o usuari, en el mateix lloc on es consumeix o bé aquell que es consumeix a una distància màxima de 2 Km a comptar des del punt de generació (placa fotovoltaica, molí de vent…) a l’adreça de consum. El seu funcionament es regula a través del Reial Decret 244/2019
  • (ESP) Autoconsumo individual y compartido (CAT) Autonconsum individual i compartit
    (ESP) Autoconsum individual si se realiza de forma individualizada o compartido si se distribuye entre varios consumidores hasta 2 km del centro de produccion, con excedentes o sin excedentes, con baterias o sin. (CAT) Autoconsum individual on es consumeix o compartit . Pot ser amb excedents o sense excedents. També amb potser amb o sense emmagatzematge (bateries). Autoconsum Col·lectiu o Compartit: quan la producció d’energia elèctrica renovable es comparteix i distribueix entre un conjunt de domicilis ubicats a una distància màxima de 2 Km, en base a uns coeficients de repartiment que s’estableixen de mutu acord entre els usuaris vinculats a aquest punt de producció i els seus respectius perfils de consum elèctric, amb l’objectiu d’evitar tant com es pugui que hi hagi excedents. Potser amb emmagatzematge o sense.
  • (ESP) Como funciona el autoconsumo compartido ( CAT) Com funciona, l'autoconsum col.lectiu compartit ?
    Nos centraremos en el Autoconsumo Colectivo dado que es prioritario para el desarrollo de la Comunidad Ciudadana de Energía. Según las normativas, las plantas fotovoltaicas de hasta 100 Kw tienen una tramitación administrativa más ágil. Es por este motivo que, en esta primera fase inicial, se propone impulsar plantas FV de hasta 100 Kw, situadas sobre tejados de naves industriales, ubicadas alrededor de la ciudad y así cubrir al máximo la superficie urbana de hasta 2 km a la redonda. Para poder instalar una planta FV sobre el tejado de una nave, en primer lugar necesitamos disponer de un contrato de alquiler del tejado con su propiedad. Luego, contar con un proyecto técnico ejecutivo, identificando un punto de evacuación de la energía generada y la aprobación de la compañía distribuidora. También necesitamos un plan de viabilidad. Este plan de viabilidad implica conocer el número de domicilios que se podrán conectar, en función de su perfil de consumo y los costos a cubrir. Calculamos que una planta de 100 Kw puede dar cobertura a unos 80 domicilios. Las personas asociadas a unitsenergy.cat, que quieran participar en un autoconsumo colectivo, tendrán que proporcionar la referencia de su CUPS y manifestar su interés en formar parte. Cuando sea el momento de contratar los servicios de unitsenergy.cat, entonces se hará un estudio detallado del consumo eléctrico de cada domicilio, con el fin de establecer los valores de los coeficientes de reparto entre todos los domicilios vinculados al autoconsumo colectivo. El usuario, a través de una app que le proporcionará unitsenergy.cat, podrá visualizar la energía que está generando la placa FV en todo momento. También podrá ver los Kwh que recibe de la placa FV en base a su coeficiente de reparto y, en caso de que no esté consumiendo toda la energía que recibe, entonces podrá ver los excedentes que genera y que su comercializadora le tendrá que compensar según estipule su contrato. Dado que los excedentes tienen una retribución muy baja, lo mejor es que no se produzcan. Por lo tanto, es necesario que los coeficientes de reparto estén muy ajustados entre los miembros de un autoconsumo colectivo. ________________________________________________________________________________________________________ CATALAN = Ens centrarem en l’Autoconsum Col·lectiu atès que és el prioritari per al desenvolupament de la Comunitat Ciutadana d’Energia. Segons les normatives, les plantes fotovoltaiques de fins a 100 Kw tenen una tramitació administrativa més àgil. És per aquest motiu que un, en aquesta primera fase inicial, es proposa impulsar plantes FV de fins a 100 Kw, situades sobre teulades de naus industrials, ubicades al voltant de la ciutat i així cobrir al màxim la superfície urbana de 2 km a la rodona. Per poder instal·lar una planta FV sobre una teulada d’una nau, en primer lloc ens cal disposar d’un contracte de lloguer de la teulada amb la seva propietat. Després, disposar d’un projecte tècnic executiu, identificant un punt d’evacuació de l’energia generada i el vist i plau de la companyia distribuïdora. També ens cal un pla de viabilitat. Aquest pla de viabilitat comporta conèixer el nombre de domicilis que s’hi podran connectar, en funció del seu perfil de consum i els costos a cobrir. Calculem que una planta de 100 Kw pot donar cobertura a uns 80 domicilis. Les persones associades a unitsenergy.cat , que vulguin participar en un autoconsum col·lectiu, hauran de proporcionar la referència del seu CUPS i manifestar el seu interès en formar-ne part. Quan sigui el moment de contractar els serveis de unitsenergy.cat, aleshores es farà un estudi detallat del consum elèctric de cada domicili, amb la finalitat d’establir els valors dels coeficients de repartiment entre tots els domicilis vinculats a l’autoconsum col·lectiu. L’usuari, a través d’una app que li proporcionarà unitsenergy.cat, podrà visualitzar l’energia que està generant la placa FV en tot moment. També podrà veure els Kwh que rep de la placa FV en base al seu coeficient de repartiment i, en cas que no estigui consumint tota l’energia que rep, llavors podrà veure els excedents que genera i que la seva comercialitzadora li haurà de compensar segons estipuli el seu contracte. Atès que els excedents tenen una retribució molt baixa, el millor és que no se’n produeixin. Per tant, cal que els coeficients de repartiment estiguin molt ajustats entre els membres d’un autoconsum col·lectiu.
  • (ESP) Que es la eficiencia energetica (CAT) Que és l’Eficiència Energètica
    (ESP) Se refiere a la capacidad que tiene una edificación, una vivienda, etc., para mantener lo más estable posible la temperatura de confort ambiental del interior (para llevar a cabo la actividad apropiada), sean cuales sean las condiciones climáticas del exterior, con el mínimo consumo energético. En otras palabras, cuando hace frío, una edificación muy eficiente será aquella que consumirá la mínima energía para mantener una temperatura de confort. Esta misma edificación, cuando hace calor, permitirá disponer de una temperatura de confort con el mínimo consumo de energía. Para conseguir esta eficiencia energética es necesario que las edificaciones tengan buenos niveles de aislamiento térmico. En las nuevas edificaciones ya es preceptivo realizar estos aislamientos térmicos. Pero la mayoría de edificios no disponen de estas medidas y, por tanto, es muy importante poder hacer las inversiones necesarias para conseguir esta eficiencia energética. De lo contrario, estaremos invirtiendo en sistemas de climatización de los interiores (incluso en base a energía eléctrica renovable), de estos edificios con poco o ningún aislamiento térmico, de modo que la energía consumida para climatizar la perderemos a través de ventanas, malos cierres, u otros. ¡ Todo un sin sentido! Ven a unitsenergy.cat, te esperamos. ------------ (CAT) Fa referència a la capacitat que té una edificació, un habitatge, etc., per mantenir el més estable possible, la temperatura de confort ambient de l’interior (per dur a terme l’activitat apropiada), siguin quines siguin les condicions climàtiques de l’exterior, amb el mínim consum energètic. En altres paraules, quan fa fred, una edificació molt eficient, serà aquella que consumirà la mínima energia per mantenir una temperatura de confort. Aquesta mateixa edificació, quan fa calor, permetrà disposar d’una temperatura de confort amb el mínim consum d’energia. Per aconseguir aquesta eficiència energètica és necessari que les edificacions tinguin bons nivells d’aïllament tèrmic. A les noves edificacions ja és preceptiu fer aquests aïllaments tèrmics. Però la majoria d’edificis no disposen d’aquestes mesures i per tant, és molt important poder fer les inversions necessàries per aconseguir aquesta eficiència energètica. Altrament, estarem invertint en sistemes de climatització dels interiors (fins i tot en base a energia elèctrica renovable), d’aquests edificis amb poc o cap aïllament tèrmic, de manera que l’energia consumida per climatitzar la perdrem a través de finestres, mals tancaments, o altres. Tot un sense sentit!!. Vine a unitsenergy.cat t'esperem.
  • (ESP) Nuestros objetivos (CAT) Els nostres objectius a unitsenergy.cat
    (ESP) Cual el máximo número de personas puedan disfrutar de esta transición energética. Articular una red de asociaciones de personas que compartimos el mismo interés por llevar a cabo la transición energética en Lleida, Garrigues. Consolidar el acceso a la energía renovable producida en nuestros territorios como fuente principal de energía para las personas que vivimos aquí, a través de unitsenergy.cat, haciendo posible alcanzar los objetivos de sostenibilidad previstos por la Generalitat para 2030 y 2050. Avanzar hacia la soberanía energética del Garrigues-Segrià en Lleida. Ampliar y generalizar tanto como sea posible la movilidad eléctrica y compartida dentro de los núcleos urbanos como en sus conexiones interurbanas, a nivel de transporte privado y público. Facilitar las mejoras de eficiencia energética de los edificios y viviendas de los socios y socias de unitsenergy.cat. ---------------- (CAT) – Que el màxim nombre de persones puguin gaudir d'aquesta transició energètica – Articular una xarxa d’associacions de persones que compartim el mateix interès per dur a terme la transició energètica al a Lleida, Garrigues. – Consolidar l’accés a l’energia renovable produïda als nostres territoris com a font principal d’energia per a les persones que hi vivim, a través de unitsenergy.cat fent possible assolir els objectius de sostenibilitat previstos per la Generalitat de cara al 2030 i 2050. – Avançar cap a la sobirania energètica del Garrigues- Segria a Lleida. Ampliar i generalitzar tan com sigui possible la mobilitat elèctrica i compartida dins dels nuclis urbans com en les seves connexions interurbanes, a nivell de transport privat i públic. – Facilitar les millores d’eficiència energètica dels edificis i habitatges dels socis i sòcies de unitsenergy.cat
  • (ESP) La movilidad electrica (CAT) La mobilitat elèctrica
    (ESP) La movilidad eléctrica es la forma más eficiente y sostenible de transporte individual y colectivo que contribuye a reducir las emisiones de CO2 y los costos operativos. A pesar de la lenta progresión de las inversiones en infraestructura de carga de vehículos eléctricos, estos están impulsando su crecimiento. Además, esta movilidad también es una oportunidad para mejorar la calidad de vida de las personas y para la protección del medio ambiente. De manera progresiva, el vehículo eléctrico, individual o colectivo, irá transformando la movilidad, reconfigurándola en el espacio urbano de las ciudades y sus interconexiones. Ventajas: El sector del transporte es muy dependiente de los combustibles fósiles; por este motivo, es un sector clave para descarbonizar el sistema e impulsar el ahorro y la eficiencia energética. Hay que añadir su incidencia en la contaminación ambiental y la emisión de partículas. El vehículo eléctrico, por su parte, no genera emisiones ni contaminación acústica; es más eficiente y permite que las energías renovables se integren dentro de la movilidad, también reduce la dependencia energética de los derivados del petróleo. Además, contribuye a repensar la movilidad en las ciudades, a nivel individual y colectivo, logrando entornos urbanos más amigables, con menos tráfico, ruidos y contaminación: espacios urbanos recuperados para los ciudadanos y ciudadanas. Cargadores eléctricos: La tarea de la cooperativa es buscar ubicaciones y establecimientos donde instalar cargadores de vehículo eléctrico, ya sea en la vía pública, supermercados, restaurantes, aparcamientos, industrias y oficinas o centros comerciales. Esta infraestructura de carga de vehículos eléctricos estará disponible para las personas miembros de la Cooperativa en condiciones especiales y para el resto de usuarios, en las condiciones que se determinen. Para poder desplegar esta red de cargadores de vehículos eléctricos, es muy importante colaborar de manera muy estrecha con la administración local, el Ayuntamiento , que es quien tiene las competencias en el uso del espacio urbano. ------------- (CAT) La mobilitat elèctrica és la forma més eficient i sostenible de transport individual i col·lectiu que contribueix a reduir les emissions de CO2 i els costos operatius. Malgrat la lenta progressió de les inversions en infraestructura de càrrega de vehicles elèctrics, aquests n’estan impulsant el seu creixement. A més, Aquesta mobilitat també és una oportunitat per millorar la qualitat de vida de les persones i per a la protecció del medi ambient. De manera progressiva, el vehicle elèctric, individual o col·lectiu, anirà transformant la mobilitat, re configurant-la a l’espai urbà de les ciutats i les seves interconnexions. Avantatges El sector dels transports és molt dependent dels combustibles fòssils; per aquest motiu és un sector clau per descarbonitzar el sistema i impulsar l’estalvi i l’eficiència energètica. Cal afegir la seva incidència en la contaminació ambiental i l’emissió de partícules. El vehicle elèctric, per la seva banda, no genera emissions ni contaminació acústica; és més eficient i permet que les energies renovables s’integrin dins de la mobilitat, també redueix la dependència energètica dels derivats del petroli. A més, contribueix a repensar la mobilitat a les ciutats, a nivell individual i a nivell col·lectiu, aconseguint entorns urbans més amigables, amb menys trànsit, sorolls i contaminació: espais urbans recuperats per als i les ciutadanes. Carregadorss elèctrics. La tasca de la cooperativa és buscar ubicacions i establiments on instal·lar-hi carregadors de vehicle elèctric, bé sigui a la via pública, supermercats, restaurants, aparcaments, indústries i oficines o centres comercials. Aquesta infraestructura càrrega de vehicles elèctrics estarà disponible per a les persones membres de la Cooperativa en condicions especials i per a la resta d’usuaris, en les condicions que es determinin. Per poder desplegar aquesta xarxa de carregadors de vehicles elèctrics, és molt important col·laborar de manera molt estreta amb l’administració local, l’Ajuntament, que és qui té les competències en l’ús de l’espai urbà.
  • ¿Cómo agrego una nueva pregunta y respuesta?
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